1.
Formål med politik
Formålet med denne privatlivspolitik er at gøre dig opmærksom
på, hvordan Impo Trading A/S (”vi”, ”os”) behandler personoplysninger, herunder
hvilke oplysninger der indsamles og behandles, og så vidt muligt hvor længe de
opbevares. Privatlivspolitikken omhandler behandling af personoplysninger, når
du indgår aftaler, interagerer eller på anden måde udveksler personoplysninger
med Impo Trading A/S, Lysexperten.dk ApS eller via hjemmesiden www.partshop.dk.
2.
Beskrivelse af behandlingerne
Impo Trading A/S behandler dine oplysninger til et eller
flere specifikke formål og i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne. Vi
behandler bl.a. dine oplysninger, hvis du er kunde hos os på en af vores
hjemmesider eller køber vores produkter via en af vores samarbejdspartnere. Oplysningerne
vil som alt overvejende udgangspunkt komme direkte fra dig, og vi behandler
alene dine oplysninger, så længe det er nødvendigt af hensyn til det formål, de
blev indsamlet til.
Nedenfor kan du læse mere om de typer af behandlinger, vi
foretager.
2.1.
Hjemmesider
I forbindelse med den almindelige drift af vores
hjemmesider indsamler vi personoplysninger om dig via cookies for at forbedre
hjemmesidens udseende og brugeroplevelse, samt til at udarbejde statistikker.
Vi indsamler kun dine personoplysninger, hvis du har givet dit samtykke hertil.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.
På vores hjemmeside www.impotrading.dk
benytter vi cookies fra sociale medier, hvis du har givet dit samtykke hertil.
Vi har i den forbindelse et fælles dataansvar med hvert medie. Læs mere om
deres behandling af personoplysninger her:
·
Facebook
·
LinkedIn
2.2.
Brugerprofil
og kundeforhold
Når du handler og/eller opretter en bruger på en af vores
hjemmesider, behandler vi dine personoplysninger, herunder navn, adresse, mail
og telefonnummer, med henblik på at kunne indgå og opfylde en aftale med dig (GDPR
art. 6(1)(b)).
Hvis du
har oprettet en kundeprofil på en af vores hjemmesider, har du til enhver tid
mulighed for at få slette
din profil. Ordrer og fakturaer opbevares i op til 6 år af hensyn til vores forpligtelser
efter bogføringsloven.
2.3.
Drop
Shipment– når
du køber et produkt via vores samarbejdspartnere
Hvis du har købt et produkt via en af vores
samarbejdspartnere, får vi tilsendt din ordre direkte fra samarbejdspartneren og
forestår herefter levering af din vare med henblik på at opfylde en aftale mellem
dig og vores samarbejdspartner (GDPR art. 6(1)(b)). Vi behandler i den
forbindelse oplysninger om dit navn og adresse.
Dine oplysninger opbevares i op til 6 år efter levering af
dine varer.
2.3.1.
Nyhedsbreve
Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, har vi brug for
at behandle dine personoplysninger, når vi udsender nyhedsbreve og andre
markedsføringsmæssige tiltag. Vi behandler hertil kun oplysninger om dit navn
og e-mail.
Vi behandler dine oplysninger på baggrund af dit samtykke
(GDPR art. 6(1)(a)). Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke
tilbage ved at skrive til info@impotrading.dk, ringe på telefon 66146024 eller
afmelde dig via det link, der fremgår af hvert nyhedsbrev.
Vi opbevarer dokumentation for dit samtykke i 2 år efter,
at du har afmeldt dig vores nyhedsbrev.
2.4.
Jobansøgere
Hvis du søger et job hos Impo Trading A/S, behandler vi
dine personoplysninger med henblik på at vurdere, om du er kvalificeret til en
eksisterende eller fremtidig stilling hos os. Vi behandler de oplysninger, du
giver os, herunder navn, kontaktoplysninger, fødselsdato, arbejds- og
uddannelsesmæssige forhold og referencer.
Vi behandler dine oplysninger for
at kunne indgå en aftale med dig om ansættelse (GDPR art. 6(1)(b)) og i de
tilfælde, hvor vi vurderer, at vores interesser i at behandle dine
personoplysninger overstiger dine interesser i, at de ikke behandles, f.eks.
oplysninger indsamlet fra sociale medier offentliggjort af dig eller
oplysninger opnået via gennemførelsen af en personligheds- og færdighedstest
(GDPR art. 6(1)(f)).
Jobansøgninger opbevares i 3 måneder efter modtagelsen.
2.5.
Leverandører
og samarbejdspartnere
Når vi indgår aftaler med leverandører og samarbejdspartnere,
behandler vi oplysninger om disses kontaktpersoner. Det omfatter oplysninger om
navn, stillingsbetegnelse, telefonnummer, e-mail og om nødvendigt
betalingsoplysninger.
Oplysningerne behandles enten, fordi det er nødvendigt af
hensyn til opfyldelse af aftalen med den pågældende leverandør eller
samarbejdspartner (GDPR art. 6(1)(b)), eller fordi vi som led i aftalen har en
legitim interesse i at behandle den pågældendes kontaktoplysninger (GDPR art.
6(1)(f)).
Vi opbevarer relevante kontaktoplysninger igennem hele vores
samarbejde. Skriftlige korrespondancer slettes så vidt muligt løbende, hvis vi
vurderer, at de ikke længere er relevante. Oplysninger som er nødvendige til at
opfylde vores forpligtelser efter bogføringsloven opbevares i op til 6 år.
3.
Meddelelse om lovpligtig eller påkrævet behandling
I de tilfælde, hvor vi behandler dine personoplysninger på
baggrund af en retlig forpligtelse eller et krav i henhold til kontrakt eller
et krav, der skal være opfyldt for at indgå en aftale, er du forpligtet til at
give os oplysningerne for, at vi kan opfylde aftalen og fakturere dig for vores
ydelser. Hvis du ikke ønsker at give os de oplysninger, som vi skal bruge for
at overholde vores forpligtelser, kan konsekvensen være, at vi ikke har mulighed
for at opfylde en aftalen med dig.
4.
Modtagere af personoplysninger
Impo Trading A/S behandler dine personoplysninger med
fortrolighed, og vi videregiver alene din oplysninger, hvis vi har en
berettiget interesse i videregivelsen, eller når vi er forpligtet hertil i
henhold til lovgivning.
Vi kan derudover have brug for at videregive dine
oplysninger, hvis det er nødvendigt til opfyldelse af en aftale med dig, f.eks.
videregivelse til fragtfirma med henblik på at sende dig dine varer.
Endelig kan vi overlade personoplysninger til vores
systemleverandører (databehandlere), der behandler personoplysninger på vores
vegne og efter vores specifikke instruks. Nogle af vores databehandlere, og de
sociale medier vi har fælles dataansvar med, er beliggende uden for EU, hvorved
der sker en overførsel til et tredjeland (USA).
5.
Dine rettigheder
Når vi indsamler oplysninger om dig, har du en række
grundlæggende rettigheder efter persondatareglerne, som du kan gøre brug af.
Dine rettigheder omfatter retten til at anmode om indsigt i og berigtigelse
eller sletning af dine personoplysninger, begrænsning af og indsigelse mod vores
behandling, samt retten til at modtage dine oplysninger i et struktureret,
almindelig anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).
Hvis du har givet dit samtykke til vores behandling af
dine oplysninger, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde dette samtykke.
Ovenfor nævnte rettigheder kan være tilknyttet betingelser
og begrænsninger. Hvorvidt du som registreret kan anmode om f.eks. at få dine
personoplysninger slettet, vil i alle tilfælde afhænge af en konkret vurdering.
Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine
personoplysninger, kan du indgive en klage til Datatilsynet via deres
hjemmeside www.datatilsynet.dk eller
ved at ringe på tlf. 33 19 32 00.
6.
Vores kontaktoplysninger
Den virksomhed, som er ansvarlig for behandling af dine
personoplysninger, er:
Impo Trading A/S
CVR.nr: 25041992
Havnegade 50
5000 Odense C
info@impotrading.dk
Tlf. 66146024
7.
Ændringer
7.1.
Vi forbeholder os retten til at opdatere og
ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. I tilfælde
af væsentlige ændringer retter vi henvendelse til dig i form af e-mail eller synlig
meddelelse på vores website.
Denne
privatlivspolitik er senest ændret den 05.03.2021.